Hae
Aineistot 1-7 / 7
Tuotetyypin ja kansallisen kulttuurin vaikutus mainonnan informaatiosisällön määrään ja tyyppiin
(2004)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tavoitteena on tarkastella tuotetyypin ja kulttuurierojen vaikutusta mainonnan informaatiosisältöön. Tutkielmassa vertaillaan suomalaista ja ruotsalaista aikakauslehtimainontaa. Tutkimusongelma on: ”Miten ...
Kulttuurin vaikutus printtimainontaan. Kohdemaina Suomi ja Meksiko
(2009)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen päätavoitteena oli selvittää, vaikuttavatko mahdolliset kulttuurierot printtimainontaan sekä mikä niiden merkitys on markkinoijan kannalta. Tutkimuksen kohdemaina olivat Meksiko ja Suomi. Tutkimus suoritettiin ...
Kansallisen kulttuurin heijastuminen suomalaisessa ja virolaisessa mainonnassa
(2006)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman päätarkoituksena oli tutkia kansainvälistä mainontaa ja selvittää heijastuuko kohdemaan kulttuuri mainonnassa mainosapellien kautta. Tutkimuskohteena oli suomalainen ja virolainen aikakausilehtien printtimainonta. ...
Kulttuurin vaikutus kansainvälisen lehtimainonnan toteutukseen - sisältöanalyysi brittiläisestä ja espanjalaisesta lehtimainonnasta
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman päätavoitteena oli tutkia eri sisältöanalyysimenetelmin, miten mainonnan kohdemaan kulttuuri välittyi valituista kansainvälisistä lehtimainoksista. Tarkastelun kohteena olivat brittiläiset ja espanjalaiset ...
VISUAALINEN ENSIVAIKUTELMA - Kulttuurierot kahvilaympäristön kokemisessa
(2010)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tässä empiirisesti painottuvassa tutkielmassa on tarkoituksena analysoida, mitkä kahvilan ympäristövihjeet aiheuttavat houkuttelevuutta ja torjuntaa visuaalisen ensivaikutelman yhteydessä ja millä tavalla ne koetaan eri ...
Mainoskuvassa eläin
(2002)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tarkoituksena on rakentaa ymmärrys siitä, millainen tehokeino eläin mainoskuvassa on. Koska eläimet kuuluvat vahvasti kulttuuriimme, tutkimusongelmaa lähestytään sekä mainonnan että kulttuurintutkimuksen teorioiden ...
Kiinalaiset ja suomalaiset kuluttajat luksusmarkkinoilla : Luksuskuluttamisen psykososiaaliset tekijät kollektivistisessa ja individualistisessa yhteiskunnassa
(2023-05-11)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Muutokset luksuksen kulutustavoissa ovat johtaneet paradigman muutokseen kuluttajatutkimuksessa: luksustutkimuksessa on mielekkäämpää tarkastella tulojen sijasta kuluttajien arvoja, asenteita ja elämäntyyliä. Kirjallisuus ...