Hae
Aineistot 1-7 / 7
Tuotetyypin ja kansallisen kulttuurin vaikutus mainonnan informaatiosisällön määrään ja tyyppiin
(2004)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tavoitteena on tarkastella tuotetyypin ja kulttuurierojen vaikutusta mainonnan informaatiosisältöön. Tutkielmassa vertaillaan suomalaista ja ruotsalaista aikakauslehtimainontaa. Tutkimusongelma on: ”Miten ...
Kiina muutostilassa - analyysi nykytilasta ja kolme skenaariota vuodelle 2015
(2006)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Vuonna 1978 alkanut moderni kehitys on muuttanut suuresti Kiinan liiketoimintaympäristöä. Yrityksille Kiina on hyvin haastava markkina-alue, sillä käynnissä oleva jatkuva murrostila tuo mukanaan monia haasteita. Tämän ...
Kulttuurin vaikutus printtimainontaan. Kohdemaina Suomi ja Meksiko
(2009)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen päätavoitteena oli selvittää, vaikuttavatko mahdolliset kulttuurierot printtimainontaan sekä mikä niiden merkitys on markkinoijan kannalta. Tutkimuksen kohdemaina olivat Meksiko ja Suomi. Tutkimus suoritettiin ...
Kansallisen kulttuurin heijastuminen suomalaisessa ja virolaisessa mainonnassa
(2006)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman päätarkoituksena oli tutkia kansainvälistä mainontaa ja selvittää heijastuuko kohdemaan kulttuuri mainonnassa mainosapellien kautta. Tutkimuskohteena oli suomalainen ja virolainen aikakausilehtien printtimainonta. ...
Kulttuurin vaikutus kansainvälisen lehtimainonnan toteutukseen - sisältöanalyysi brittiläisestä ja espanjalaisesta lehtimainonnasta
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman päätavoitteena oli tutkia eri sisältöanalyysimenetelmin, miten mainonnan kohdemaan kulttuuri välittyi valituista kansainvälisistä lehtimainoksista. Tarkastelun kohteena olivat brittiläiset ja espanjalaiset ...
Suomalaisten kokemuksia johtoryhmätyöskentelystä Venäjällä
(2009)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Suomi on historiansa aikana aina ollut tärkeässä asemassa tehtäessä kauppaa Venäjän kanssa ja Neuvostoliiton sortumisen jälkeen tämä laaja markkina-alue on avautunut uudestaan ja yhä useammat organisaatiot pyrkivät pääsemään ...
SUOMALAISTEN EKSPATRIAATTIEN SOPEUTUMINEN MASKULIINIS-HIERARKISEEN TYÖYMPÄRISTÖÖN JA KULTTUURIIN
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Perusongelmana tutkitaan, onko suomalaisten ekspatriaattien ja heidän perheensä sopeutuminen vaikeaa vahvasti maskuliinis-hierarkkiseen työympäristöön ja kulttuuriin, jossa epävarmuuden sietokyky on alhainen. Toiseksi ...