Selaus Yksikön / Tiedekunnan mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityötMarkkinoinnin ja viestinnän yksikkö
Aineistot 1-20 / 652
-
"100% recycled, 110% beautiful." : Diskursiivinen analyysi legitimaatiostrategioden hyödyntämisestä suomalaisten designyritysten vastuullisuutta käsittelevissä Instagram-julkaisuissa
(15.07.2022)
Pro gradu -tutkielmaVastuullisuus ja kestävä kehitys ovat nykyään erottamaton osa yritysten toimintaa. Vastuullisuudesta on muodostunut suosittu aihe myös yritysten viestinnässä ja markkinoinnissa. Pohjoismaisissa designyrityksissä kestävyys ... -
A Cross-national Study of personality traits’ effects on Business Students’ Ethical Decisions: Quantitative research on the ethical impact of cross-cultural and personality differences
(25.10.2021)
Pro gradu -tutkielmaInternational business literature, during these decades, has been increasingly focusing on the ethical side of doing business and on the results that derive from it. As a result, numerous studies and frameworks on ethical ... -
A transition towards transparency through branding to achieve a competitive advantage in the industrial B2B market:Case European nonwovens market
(13.10.2022)
Pro gradu -tutkielmaAs industrial markets have become more competitive, and pressure from stakeholders such as consumers, policymakers, legislators, and partners has increased, businesses have changed their core values and activities. At the ... -
“Abandoned by the Light” Melancholy in Songs from the North
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTämä pro gradu -tutkielma käsittelee melankolian representaatioita englanninkielisessä metallilyriikassa. Aineistona käytettiin Swallow the Sun -yhtyeen vuonna 2015 julkaistun tripla -albumin sanoituksia. Tripla -albumin ... -
Account-based markkinointi suurissa teollisuusyrityksissä
(10.11.2019)
Pro gradu -tutkielmaPareto-säännön mukaan B2B-markkinoilla, eli yritysten välillä käytävässä kaupankäynnissä 20 % asiakkaista tuottaa jopa 80 % yrityksen kokonaistuotoista. Markkinoinnin kohdentaminen tuottaville asiakkaille on täten ... -
Advertising appeals and cultural values in social media brand posts: a comparison between Finland and Spain
(2018)
Pro gradu - tutkielmaSocial media offers companies new opportunities for marketing and investments in social media marketing are continuously growing. Brands are balancing between standardizing and adapting their traditional media marketing ... -
Aihetunnisteiden merkitys paikan markkinoinnissa : Yleisö kuntabrändin rakentajana Instagramissa
(21.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaPaikkabrändäys on kunnille keino erottautua muista ja tuoda esille vetovoimatekijöitään. Toisaalta kunnilla on useita keskenään ristiriitaisia tavoitteita ja erilaisia kohderyhmiä, mikä tekee paikkabrändin luomisesta ... -
Aistimarkkinointi matkamessuilla : Aistikävelyt ja metaforagallup kuluttajien aistikokemuksien kartoittamisessa
(26.04.2023)
Pro gradu -tutkielmaIhmisen viidellä aistilla on iso merkitys siihen, kuinka kuluttaja havaitsevat ympäristöään ja monet elämässämme tekemät päätökset, tunteet ja reaktiot perustuvatkin saamiimme aistiärsykkeisiin. Aistimarkkinoinnilla pyritään ... -
Ajatusjohtajuuden representaatio : Tarkastelussa asiantuntijoiden esiintyminen B2B-yritysten videoilla sosiaalisessa mediassa
(2021)
Pro gradu -tutkielmaAjatusjohtaja on ihminen tai organisaatio, joka on alansa tunnustettu asiantuntija tai jolla on vahva auktoriteetti jossakin tietyssä osaamisalueessa. Ajatusjohtajuus on osa yrityksen strategiaa ja vaatii pitkäaikaista ... -
Ajatusjohtajuuden teemat ja kanavat teknologia-alalla : "Energiatehokkuuden parantaminen on tehokkain tapa vähentää hiilidioksidipäästöjä"
(01.12.2022)
Pro gradu -tutkielmaTeknologisen kehityksen myötä asiantuntijuudesta on tullut myyntivaltti, jonka avulla yritykset pyrkivät erottumaan toisistaan. Asiantuntija-aseman tavoittelua kutsutaan ajatusjohtajuudeksi. Ajatusjohtajuus on yksilön tai ... -
Aktivismia hashtagin voimalla : #imwithsanna -julkaisut feministisinä kannanottoina Instagramissa
(21.06.2021)
Pro gradu -tutkielmaLokakuun 2020 Trendi-lehden kansikuvassa esiintyi pääministeri Sanna Marin. Henkilöhaas-tattelun yhteydessä julkaistiin myös toinen kuva, joka kiinnitti katsojien huomion, kun Trendi jakoi sen Instagram-tilillään. Kuvassa ... -
“All Magic Comes with a Price” : Rumplestiltskin’s Character Arc in Once Upon a Time
(21.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaOlipa kerran (2011–2018) on amerikkalainen fantasiasarja, jossa kuuluisat satuhahmot on kirottu asumaan toiseen maailmaan. Yksi sarjan päähahmoista ja antagonisteista on Rumplestiltskin, joka perustuu kolmeen eri satuhahmoon: ... -
Aloittavien joogayrittäjien kokemuksia viestinnästä hyvinvointialan kentällä Suomessa : ”… vähäpukeisia joogakuvia Balin vesiputouksilla auringonlaskussa.”
(2023)
Pro gradu -tutkielmaTutkielmassa tarkastellaan aloittavien joogayrittäjien viestintäosaamiseen ja liiketoimintaan liittyviä tarpeita hyvinvointialan kentällä Suomessa. Tutkimuksen tavoite jakautui kahteen tutkimuskysymykseen, jotka olivat: ... -
ANALYSES OF DIGITAL MARKETING CHANNELS AND INTERNATIONAL SALES PERFORMANCE OF SMALLER BORN GLOBAL AGRICULTURAL FIRMS IN GHANA
(13.01.2022)
Pro gradu -tutkielmaABSTRACT : Currently, smaller-born global agricultural firms in Ghana are facing many marketing-related challenges which most researchers are of the view that the usage of appropriate digital marketing channels ... -
Analysis of the ŠKODA brand perceptions on different markets
(16.05.2021)
Pro gradu -tutkielmaLately, brands are becoming increasingly important across all industries. Consumers are forming relationships with brands attributing brand building process a great significance. Automotive industry belongs to the most ... -
Anglizismen und andere Fremdwörter in Anzeigen der Frauenmagazine InStyle und Plaza Kvinna kontrastiv betrachtet
(2019)
Pro gradu - tutkielmaAvhandlingen undersöker anglicismer och andra främmande ord i reklamannonser i de tyska och svenskadamtidningarna InStyle och Plaza Kvinna. Annonserna behandlar olika teman, t.ex. mode, kosmetika och hudvård. Undersöknin ... -
Antikuluttamisella vastuullista muotia : Bloggaajat pikamuodin ostolakossa
(04 / 2020)
Pro gradu -tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on rakentaa ymmärrys siitä, miten antikuluttamisen avulla voi rakentaa vastuullista muotia. Tutkimuksen tarkoitusta avataan kolmen tavoitteen avul-la, joiden tarkoituksena on ... -
Användning av språkbadsspråket svenska hos elever som inlett sin skolgång utan språkbadsbakgrund : En fallstudie med klassrumsobservationer och lärarintervjuer
(16.02.2021)
Pro gradu -tutkielmaPro Gradu -tutkielmani tavoitteena on tutkia niiden kielikylpyoppilaiden kielenkäyttöä, jotka ovat aloittaneet ruotsin kielen kielikylpyohjelman ensimmäisellä vuosiluokalla osallistuttuaan ensin täysin suomenkieliseen ... -
Arjen pieniä tekoja ja kovia talouspoliittisia päätöksiä : Twitter-keskustelu energiakriisistä
(2023)
Pro gradu -tutkielmaVenäjä hyökkäsi Ukrainaan helmikuussa 2022, minkä seurauksena Euroopan Unioni ja Yhdysvallat pyrkivät eristämään Venäjän kansainvälisestä toiminnasta ja siten hankaloittamaan maan etenemistä sodassa. Seurauksena Venäjä ... -
Arkisilla lajitteluvinkeillä kohti kiertotaloutta : Jäteneuvonnan retoriset keinot Instagramissa
(30.09.2022)
Pro gradu -tutkielmaSuomen jätelaki uudistui vuoden 2021 heinäkuussa. Uudistus pitää sisällään erilaisia muutoksia, ja asuinkiinteistöjen lajittelumahdollisuudet parantuvat. Uudistuksen avulla Suomen tavoitteena on saavuttaa monia EU-direktiivien ...